Het einde van 2021 is in zicht. Een mooi moment dus om terug te blikken op het eerste Get Fired jaar en doelen te stellen voor het jaar dat gaat komen: 2022. We nemen jullie graag mee in ons avontuur!

Scroll direct naar onze doelen voor 2022 >

10 Get Fired hoogtepunten uit 2021

In 2021 zijn we gestart met Get Fired! Nu al hebben we een paar hoogtepunten te pakken die niemand ons meer afpakt.

  1. De start van Get Fired: maart 2021
  2. De launch van Get Fired: oktober 2021
  3. De start van het Digital Nomad bestaan
  4. Ondernemen als liefdeskoppel is een feestje!
  5. Drieduizend websitebezoekers per maand
  6. Bijna 100 mensen in de 10-dagen challenge
  7. Interactie met onbekenden
  8. Cursussen verkopen terwijl we een vulkaan beklommen
  9. 26 aandelen geanalyseerd 
  10. 10 boeken gereviewd 

Hieronder zal ik op elk hoogtepunt ingaan.

1. De start van Get Fired: maart 2021

In maart gingen Jelle, Ruben en ik (Inge) van start met Get Fired. Jelle fulltime, Ruben maandelijks als aandeel- en  cryptoanalist en ik als marketeer naast mijn fulltime baan. Mijn taak was dan ook het bouwen van de website, een klusje waar ik minder tijd voor nodig had. Jelle had een grotere verantwoordelijkheid gekregen: het creëren van ons eerste product. Een cursus over beleggen voor de beginner. De kennis van de beurs had hij, maar bij het maken van een online cursus kwam veel meer kijken. Van beeld en geluid tot videobewerking en presentatie. Maar het is hem gelukt!

2. De launch van Get Fired: oktober 2021

In oktober stond alles klaar: het product, de website, tientallen geschreven artikelen en de marketing strategie. Ook stond Get Fired intussen officieel ingeschreven als VOF van Jelle en mij. Hoewel we in oktober al bijna 1500 bezoekers per maand op de website kregen, hadden we nog niks gelanceerd op social media. In oktober was het daarom tijd voor een launch! Het Instagram kanaal werd geopend en ook ons netwerk op LinkedIn werd op de hoogte gebracht. We kregen ontzettend veel leuke reacties en inschrijvingen op onze nieuwsbrief, waardoor we energie kregen om door te bouwen!

3. De start van het digital nomad bestaan

Op 25 oktober vertrokken Jelle en ik naar Mexico, om vanuit daar voor onbepaalde tijd te gaan werken als echte Digital Nomads. Dat was een fantastische stap! We reisden door het Yucatan deel van Mexico, waar we ook Ruben nog even zagen. Daarna verbleven we meer dan 5 weken in Guatemala en sloten we het jaar af in Honduras. We ervaren meer vrijheid en zijn enorm gelukkig! We hebben iets minder gewerkt dan we zouden willen, maar daar gaan we in 2022 verandering in brengen.

digital nomad leven

4. Ondernemen als liefdeskoppel is een feestje!

Van liefdeskoppel naar collega’s. Jelle en ik zijn samen gaan ondernemen! Is dat wel zo’n goed idee? – Kun je jezelf afvragen. Wij hebben er eigenlijk niet echt bij stil gestaan. Het voelde goed, dus zijn we ervoor gegaan. We zijn een goed team en vullen elkaar goed aan. 

Jelle is de man van het geld, de structuur, het overzicht. Hij bewaakt de planning, leest boeken, bewaakt de mailbox en duikt natuurlijk regelmatig in aandelen. Ik neem daarentegen de leiding in marketing: alle Instagram posts, de website, advertenties, de kortingsacties en nieuwsbrieven. Ook schrijf ik artikelen over side hustles, het onderwerp waar ik dan weer het meeste over weet. Zoals ik al schreef: we zijn een team en delen ons enthousiasme en onze zorgen met elkaar. Daardoor is alles leuker! 

5. Drieduizend websitebezoekers per maand

Je hebt het goed gelezen: drieduizend websitebezoekers per maand! Al in onze negende maand tikte we bijna de tweeduizend aan. En we sloten het jaar af met nog eens duizend erbij. Af en toe heb je een succes nodig om met net zoveel enthousiasme door te bouwen aan het bedrijf. Dit is zo’n succes en we zijn er trots op!

6. Bijna 100 mensen in de 10-dagen challenge

In december lanceerde Get Fired een allereerste 10-dagen challenge: in 10 dagen een financieel jaarplan maken voor 2022. Deelname was volledig gratis! Nog voor het einde van de challenge deden er bijna 100 mensen mee! Voor een bedrijf dat drie maanden geleden lanceerde, met een bereik van toen 185 Instagram volgers, is dat erg veel. In alle eerlijkheid hebben we ook een klein beetje gebruik gemaakt van advertenties, die hier zeker bij geholpen hebben. Ons eigen bereik is immers nog heel klein. Maar al met al wat dit erg leerzaam en zeker niet de laatste keer dat we zo’n actie doen!

7. Interactie met onbekenden

Wat is er leuker dan vragen, samenwerkingsverzoeken, inschrijvingen of complimenten krijgen van onbekenden? Mensen die je niet kent en je dus niet mailen omdat je vrienden bent, maar omdat ze oprecht interesse hebben. Na de launch duurde het even, maar intussen krijgen we steeds vaker een mailtje. We genieten van die interactie, omdat zo een online bedrijf toch tot leven komt.

8. Cursussen verkocht terwijl we een vulkaan beklommen

Passief inkomen is toch wel een illusie; je kunt ieder moment een verkoop verwachten, maar moet er wel gewoon hard voor werken. Toch is het erg leuk als het lukt. Net voordat we in november de vulkaan Acatenango in Guatemala beklommen, publiceerden we een Black Friday actie. De hike was zwoegen met eenmaal boven een fantastisch uitzicht: het zien uitbarsten van de actieve vulkaan Fuego. Toen we een dag later beneden kwamen en in het hostel verbonden met wifi, zagen we dat we cursussen hadden verkocht tijdens de Black Friday actie! Het geeft erg veel voldoening om te zien dat het kan!

9. 26 aandelen geanalyseerd 

In 2021 hebben Jelle en Ruben maar liefst 26 aandelen geanalyseerd. Vooral de aandeel analyses over Prosus en Philips werden erg goed gelezen! We begonnen het jaar met ‘aandeel tips’ in plaats van analyses, maar hebben dit toch aangepast om strengere eisen vanuit de AFM (De Autoriteit Financiële Markten) voor te zijn en mensen zelf aan het denken te zetten. Nu geven we nog steeds onze mening, maar kunnen lezers hun eigen conclusie trekken. Hieronder een overzicht van aandelen die ze in 2021 hebben geanalyseerd:

  1. Salesforce
  2. Alibaba deel 1
  3. Just Eat Takeaway deel 1
  4. Prosus deel 1
  5. Crowdstrike
  6. Lemonade
  7. CM.com
  8. Adobe Systems
  9. JD.com
  10. Alibaba deel 2
  11. Wix.com
  12. Zynga
  13. Alibaba deel 3
  14. Pinterest
  15. Prosus deel 2
  16. Walt Disney
  17. Philips
  18. Lam Research
  19. Amazon
  20. Intel
  21. Facebook
  22. Fiverr
  23. ASML
  24. Shell
  25. Beyond Meat
  26. Just Eat Takeaway deel 2

10. 10 boeken gereviewd 

Nog belangrijker dan dat we 10 boeken gereviewd hebben, is dat we er veel van geleerd hebben. Alle drie hadden we hier een aandeel in! Zo schreef Ruben over The Psychology of Money, schreef ik over The $100 Startup en Jelle over zeven boeken waaronder Koop je Rijk. Allemaal boeken die je helpen bij je FIRE-reis. Hieronder een overzicht van alle boeken:

  1. De weg naar financiële vrijheid
  2. Rich Dad, Poor Dad
  3. Leer beleggen als Warren Buffett
  4. The Psychology of Money
  5. The Dhandho Investor
  6. Your money or your life
  7. Tien keer met pensioen
  8. The $100 startup
  9. Atomic Habits
  10. Koop je Rijk

8 Get Fired doelen voor 2022

Al die prachtige hoogtepunten pakt niemand ons meer af! Natuurlijk gaan we ook in 2022 weer hard aan de bak om nieuwe hoogtepunten te creëren. De start en de launch zitten erop, nu kunnen we doorbouwen. Onderstaande doelen zijn erg bondig, we hebben de uitgebreide strategie maar even achterwege gelaten ;). 

  1. Websitebezoekers: bereik vergroten
  2. Winst verhogen
  3. Meer producten lanceren
  4. Onze visie verspreiden
  5. Een betere balans vinden tussen werken en reizen
  6. 12 boeken lezen en reviewen
  7. 12 aandelen analyseren
  8. Meer schrijven over de FIRE pijlers

Hieronder zal ik op elk doel ingaan.

1. Websitebezoekers: bereik vergroten

Eind 2021 hadden we 3.000 bezoekers per maand op de website. Eind 2022 willen we 10.000 websitebezoekers per maand aantikken. Dat gaan we voornamelijk bereiken door in te zetten op SEO (organisch verkeer via Google). Daarvoor zullen we weer veel artikelen moeten schrijven die allemaal goed inspelen op het zoekgedrag op Google. Ook Instagram en advertenties zullen hier een rol in spelen, maar minder prominent dan SEO.

2. Winst verhogen

Eind 2021 hadden we één product: de videocursus Beleggen voor Beginners. Jelle heeft hier maandenlang hard aan gewerkt, getest en uiteindelijk met trots gelanceerd. Dankzij de Black Friday actie en de Kerstactie zijn er een hoop nieuwe beleggers geboren in 2021! In 2022 willen we natuurlijk de winst verhogen, want zonder winst kan het bedrijf niet lang bestaan. We hebben allerlei ideeën: leuke acties, nieuwe producten, slim adverteren, de sales funnel optimaliseren, het bereik vergroten en nog veel meer.

3. Meer producten lanceren

We willen natuurlijk nog meer mensen inspireren om te starten met beleggen in 2022, maar daarnaast ook een of meerdere nieuwe producten bouwen. Er zijn namelijk nog veel meer manieren om financieel vrijer te worden! Zowel gratis producten als producten voor een aantrekkelijke prijs. De ideeën zijn er, nu nog de uitwerking.

4. Onze visie verspreiden

Get Fired is natuurlijk een bedrijf en een bedrijf moet winst maken. Maar naast ons omzetdoel willen we bovenal iedereen helpen om financieel vrijer te worden. Wanneer je meer financiële ruimte hebt, heb je meer ruimte om dromen waar te maken, vaker met je kinderen te zijn, te switchen van baan, een opleiding te starten of gewoon te leven met minder stress. Natuurlijk vloeit dit doel uit puntje 1 en 2, maar desondanks willen we hier extra voor waken.

Daarom willen we in 2022 meer aandacht besteden aan onze visie. Bijvoorbeeld door op Instagram meer stories te maken, persoonlijke verhalen te delen, in te zetten op PR, interviews en samenwerkingen. We hebben veel leuke ideeën! Afhankelijk van de acties gaan we dit doel meten in websitebezoekers, nieuwsbrief inschrijvingen, Instagram volgers en nieuwe klanten.

5. Een betere balans vinden tussen werken en reizen

November en december stonden meer in het teken van reizen dan werken. Het is een luxe dilemma dat we iedere dag opnieuw kunnen kiezen tussen avontuur of werken aan onze droom. We hebben ontzettend genoten van de afgelopen twee maanden, maar willen Get Fired ook graag sneller laten groeien. Daarom willen we in 2022 op zoek naar een betere balans: iets meer werken, iets minder reizen. Een gezonde balans tussen het reis- en ondernemingsavontuur. Daarom zijn onze pijlen nu gericht op februari 2022 als werkmaand in Nicaragua.

6. 12 boeken lezen

Ook in 2022 is het de bedoeling om samen 12 boeken te lezen en hierover te schrijven. 12 boeken die jou natuurlijk gaan helpen bij jouw FIRE reis! Heb je tips? Laat het ons weten door te mailen naar info@getfired.nl.

7. 12 aandelen analyseren

In 2022 krijgen de analyses een iets andere vorm. Ruben heeft besloten meer ruimte te willen maken voor andere onderwerpen, onderwerpen die hem aan het hart gaan. Daarmee kiest hij voor meer flexibiliteit en stopt hij met het schrijven van de maandelijkse analyses. Een goede keus! Jelle gaat nog wel lekker door. Daarom zal er niet tweewekelijks een aandeel analyse live komen, maar maandelijks. 

8. Meer schrijven over de FIRE pijlers

Onze FIRE methode bestaat uit drie pijlers: investeren, kostenbewustzijn en inkomsten verhogen. Afgelopen jaar hebben we ons met de cursus Beleggen voor Beginners en alle aandeel analyses voornamelijk gericht op de eerste pijler: investeren. Daarom willen we in 2022 ervoor zorgen door ook de andere twee pijlers ruimschoots vertegenwoordigd zijn op de website zodat jij genoeg tips kunt vinden voor jouw FIRE-reis. Zo kijk ik er enorm naar uit om te schrijven over verschillende verdienmodellen naast je fulltime baan en wil Jelle duiken in het onderwerp Kostenbewustzijn.

Dat waren ze! Wat zijn jouw doelen voor 2022?

Inge

Inge

"Het is mijn missie om zoveel mogelijk mensen werkgelukkig te maken." – Inge Peeters, mede-oprichter van Get Fired.

Leave a Reply